Dlaczego kolor ma znaczenie przy Twojej stronie www i logotypie

Dlaczego kolor ma znaczenie przy Twojej stronie www i logotypie

Jeżeli jesteś w trakcie zakładania firmy lub jej rebrandingu “jaki wybrać kolor?” jest najważniejszym pytaniem, które powinieneś sobie zadać.

Czy wybór koloru dla Twojej marki powinien być czymś więcej niż osobistymi preferencjami?

Czy kolor naprawdę ma znaczenie dla Twojej marki i logotypu?

Czy Twoi klienci zwracają uwagę na kombinacje kolorów Twojej marki?

TAK!

Kolory użyte w Twojej marce w 80% mają wpływ na jej rozpoznawalność i zapamiętanie.

Poniżej przedstawimy Wam jak działają kolory grupując je na trzy kategorie: zimne, ciepłe i neutralne.

Kolory zimne

Zimne kolory mają uspokajające oddziaływanie na odbiorcę. Często używane pojedynczo. Dają odczucie chłodu lub bezosobowości. Kiedy wybieramy zimne kolory warto dodać kontrasty z ciepłych lub neutralnych kolorów do ocieplenia wizerunku.

NIEBIESKI

+ spokój, miłość, lojalność, bezpieczeństwo, zaufanie, inteligencja
chłód, strach, męskość

ZIELONY

+ pieniądze, rozwój, bujność, świeżość, kojący
zazdrość, zawiść, wina

FIOLETOWY

+ królewski, szlachetny, uduchowiony, luksusowy, ambitny
tajemniczy, humorzasty

TURKUSOWY

+ uduchowiony, kojący, ochronny, satysfakcjonujący
zazdrość, kobiecy

SREBRNY

+ technologiczny, efektowny, łaskawy, lśniący
 marzycielski, nieszczery

 

Kolory ciepłe

Ciepłe kolory dają efekt ekscytacji. Jeżeli są użyte pojedynczo mogą wywołać przerost emocji, agresję i złość. Dodanie kolorów z innej grupy może zbalansować efekt.

CZERWONY

+ miłość, energia, moc, siła, pasja, ciepło
gniew, niebezpieczeństwo, ostrzeżenie

RÓŻOWY

+ zdrowie, szczęście, kobiecość, współczucie, słodycz, żartobliwość
słabość, kobiecość, niedojrzałość

ŻÓŁTY

+ jasność, energia, słońce, kreatywność, intelekt, szczęście
nierozsądność, niestabilność

POMARAŃCZOWY

+ odwaga, przyjacielskość, sukces, pewność siebie
– ignorancja, lenistwo

ZŁOTY

+ bogactwo, dostatek, wartość, tradycja
chciwość, marzycielstwo

 

Kolory neutralne

Neutralne kolory doskonale nadają się na miksowanie ich z kolorami ciepłymi i zimnymi. Najlepiej służą jako tła obniżając moc głównych kolorów. Czarny dodaje się jako cień, natomiast biały jako poświatę.

BRĄZOWY

+ przyjacielski, ziemisty, zewnętrzny, konserwatywny, długowieczny
apodyktyczny, konserwatywny

BEŻOWY

+ niezawodny, konserwatywny, kruchy, elastyczny
nudny, konserwatywny, nudny

SZARY

+ ochronny, solidny, inteligentny, niezawodny
smutny, konserwatywny, przygnębiający

CZARNY

+ ochronny, dramatyczny, klasyczny, formalny
śmierć, zło, tajemnica

BIAŁY

+ dobry, niewinny, czysty, świeży, łatwy
zima, chłód, dystans

 

Więc jak wybrać właściwy kolor?

Nie ma w 100% idealnego koloru dla Twojej strony internetowej czy logotypu. Musisz zrozumieć grupę docelową dla Twoich produktów i pamiętać, że ich reakcja na kolor nie jest Twoją. Jeżeli chcesz aby produkt dotarł do Twoich klientów wybrane przez Ciebie kolory też muszą do nich dotrzeć.

Wybieranie koloru to jak wybieranie co dla Ciebie jest dobre. Chodzi o wykreowanie odpowiedniej odpowiedzi od odbiorcy. Znając grupę docelową oraz wiedząc jakie kolory mają zalety i wady masz dużą możliwość wybrania właściwie oddziaływającego na nich koloru.

Polegając na naszym doświadczeniu i wiedzy możesz w pełni powierzyć nam kompleksowe zbudowanie Twojej marki. Agencja Reklamowa REKOS pomoże Ci w tym.

Pozostałe wpisy z kategorii e-Porady