e-Wizerunek małej firmy – fakty i mity

  • kompas

e-Wizerunek małej firmy – fakty i mity

e-Wizerunek małej firmy, który chcemy kształtować w sieci może stać się syzyfową pracą. Musimy podejść do tego od podstaw, zdać sobie sprawę z jego wagi. Musimy kształtować go świadomie i nieustannie dbać o niego. Centrum Nowej Technologii przeprowadziło badania, które opublikował portal eGospodarka.pl. Ukazały one, że aż 80% ankietowanych korzysta z oferty dostępnej w sieci, aż 92,5% uzależnia wybór danej firmy od jej prezencji w internecie, a 56,13% badanych twierdzi, że strona www przedsiębiorstwa jest równie ważna jak jego wizerunek offline.

kierunek na e-wizerunekWielu przedsiębiorców nie uważa za konieczne istnienie w sieci przy pomocy swojej strony www. Tylko 52% posiada własną witrynę. Co zrobić kiedy rzeczywiste działania nie przynoszą satysfakcjonujących rezultatów a konkurencja ma już ugruntowaną pozycję w sieci? Na magię internetu nigdy nie jest za późno! Nowych odbiorców, potencjalnych klientów wciąż przybywa. Dlatego zawsze warto zainwestować w e-marketing. Nowy wizerunek, Twoja strona internetowa może przyciągnąć potencjalnych klientów.

E-wizerunek musi być spójny z wizerunkiem w realnym świecie. Firma o nijakim, “szarym” wizerunku nie wyróżnia się na tle konkurencji. Dlaczego ktoś miałby kupić właśnie od Ciebie jeżeli na rynku jest całe mnóstwo takich jak Ty? Dlaczego nie miałby zaopatrzyć się u konkurencji, która przebija się na tle innych stron? Należy zadać sobie pytanie: czego ja oczekuję i szukam kiedy wchodzę na witryny innych firm?

Istniej kilka znaczących mitów, które skutecznie zniechęcają przedsiębiorców aby kreowali swój e-wizerunek. Należy poznać te największe i obalić je!

MIT 1.

Aby zbudować e-wizerunek należy dużo zainwestować.

Właściciel firmy wie najlepiej co odróżnia jego przedsiębiorstwo od konkurencji. Najlepiej zna słabe i mocne strony swojego biznesu. To czyni go ekspertem do budowania e-wizerunku własnej firmy i pozwala zaoszczędzić na “ekspertach”, którzy proponują tylko jednokierunkowe działania. Pozostaje tylko znaleźć partnera, który zrealizuje wizje przedsiębiorcy i poprowadzi go w świat e-wizerunku.

MIT 2.

Tylko relacje offline tworzą prawdziwą renomę.

W dobie mobilnej rewolucji e-wizerunek jest równie ważny i potrzebny jak wizerunek w rzeczywistym świecie. Coraz więcej ludzi sięga po smartfony i w internecie szuka firmy, która oferuje usługi lub produkty. Znajdując stronę internetową Państwa firmy będą mogli skorzystać z Państwa usług. Szybkość z jaką przedsiębiorca jest w stanie wygenerować i przekazać informację do klienta jest w dzisiejszym biznesie potężną bronią firmy. To dzięki internetowi możecie Państwo w błyskawiczny sposób skontaktować się ze swoimi dostawcami i przedstawić klientowi korzystną ofertę na swój asortyment.

MIT 3.

Najskuteczniej można pokazać swój e-wizerunek na facebook’u.

Nic bardziej mylnego. Media społecznościowe mogą pomóc budować e-wizerunek, mogą wzmocnić rozpoznawalność marki i konkretne kampanie sprzedażowe ale nigdy nie zastąpią strony internetowej. Przedsiębiorca ma do wyboru jeszcze inne formy budowania e-wizerunku. Mogą to być portale branżowe, komentarze i wpisy na forach. Budowanie więzi z klientem nie kończy się na social media. Własny serwis www i zawarte tam informacje o Państwa firmie najpełniej i najczytelniej powinny określać asortyment, który oferujecie. To strona internetowa swoim oryginalnym wyglądem wyróżnia Was z tłumu konkurencji.

Aby w pełni i poprawnie zbudować swój e-wizerunek nierzadko będziesz potrzebował pomocy. Może jednak warto zastanowić się nad pomocą profesjonalistów? Agencja Reklamowa REKOS do takich właśnie należy. Wykreujemy Twój wizerunek w sieci. Sprawimy aby Twoje relacje z klientami się powiększyły. Staniesz się dostępny dla szerszej rzeszy potencjalnych klientów.

Jak to zrobimy?

  1. Określimy Twoją markę. Sprawimy aby była spójna i rozpoznawalna.
  2. Określimy target do jakiego grona klientów chcesz trafić.
  3. Określimy i wybierzemy kanały dystrybucji dla Twojej marki.

Tak oto Twój e-wizerunek zaistnieje. Staniesz się dostępny dla nowych kontrahentów. Zaoszczędzisz pieniądze i unikniesz błędów wielu małych firm.

 

Pozostałe wpisy z kategorii e-Porady