8 błędów

  • it
  • responsive
  • social
  • seo
  • analytics
  • time
  • poor
  • call-to-action

8 błędów

8 błędów, które prawdopodobnie zrobiłeś projektując samemu swoją stronę www

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej narzędzi, które pozwalają samemu zbudować stronę internetową, bez potrzeby znajomości jakiegokolwiek kodu. Przekłada się to na wzrastającą liczbę takich tworów w sieci.

Doskonale jeśli zrobiłeś to samemu, zaoszczędziłeś sporo pieniędzy jeżeli zrobiłeś to dobrze. Ale jeżeli “nawaliłeś” możesz narobić sobie więcej szkód niż pożytku i nie należy mieć tylko na uwadze wydatków związanych z naprawą strony.

Poniżej przedstawiamy 8 najczęstszych błędów, których dopuszczają się ludzie, którzy w ten sposób tworzą własne strony.

Brak CALL-TO-ACTION

brak call to action

93% stron internetowych małych firm nie wyświetla adresu e-mail.

49% nie umieszcza żadnego numeru telefonu na stronie głównej.

Nieatrakcyjny wygląd

nieatrakcyjny wygląd

Właściciele firm mają zazwyczaj dużo obowiązków i czas. który mogą poświęcić na stworzenie atrakcyjnego designu strony jest nieznaczny. Stąd wzięcie we własne ręce i zaprojektowanie szaty graficznej strony będzie stworzone “tyle o ile”.

Poświęcenie czasu

time

Projektując swoją stronę www samemu możesz poświęcić na to zbyt wiele cennego czasu, który możesz wykorzystać w rozwijanie firmy.

Brak analityki

brak analityki

Bez analityki na stronie firma nie jest w stanie zmierzyć rozwoju, dochodów klientów witryny, ich nawyków i przyzwyczajań.

75% firm tworzących samodzielnie swoje strony nie używa narzędzi do analizy ruchu na stronie.

60% nie uważa, że analityka może pomóc w rozwoju firmy lub rozwiązać pewne problemy związane ze stroną.

Nie wykorzystywanie SEO

seo

Możliwość odnalezienia firmy w sieci jest niezwykle ważna. Pozwala ona zapoznać się Twoim potencjalnym klientom z ofertą firmy.

26% firm, które same tworzą swoją stronę www, nie można znaleźć w rankingu Google ze względu na brak optymalizacji strony i pozycjonowania.

Z dobrze zoptymalizowana stroną, wykorzystanymi słowami kluczowymi, meta opisem, tytułami i wieloma innymi Twoja strona będzie widoczna.

Brak linków do Social Media

social

Umieszczając odnośniki do Social Media pozwalasz klientom dzielić się swoimi doświadczeniami z Twoja marką przez kanały społecznościowe. Jednocześnie ułatwiasz dostęp do informacji o Twojej firmie osobom, które nie znajdują się w grupie docelowej poszerzając spektrum możliwej sprzedaży.

Samemu tworząc stronę internetową dla swojej firmy często nie ma się możliwości dodania odpowiednich widgetów lub po prostu się o nich nie pamięta.

91% firm nie posiada widgetu facebook’a.

94% firm nie posiada widgetu twitter’a.

83% firm nie posiada linku twitter’a.

Strona nie dostosowana do urządzeń mobilnych

responsive

Większość ludzi dzisiaj korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne jest aby strona poprawnie wyświetlała się na wszystkich typach urządzeń, nie tylko komputerach. Brak tej możliwości powoduje możliwe ominięcie Twojej oferty przez wielu potencjalnych kontrahentów.

60% firm, które we własnym zakresie tworzą swoją stronę nie dostosowuje jej do urządzeń mobilnych lub nie wie, że ma taką możliwość.

Brak wyspecjalizowanej osoby odpowiedzialnej za IT

it

Bez odpowiedniej osoby zajmującej się IT, firma jest narażona na cyberataki. Wyspecjalizowane firmy zapewniają bezpieczeństwo danych zawartych na stronie internetowej.

44% małych firm spotkało się z cyberatakami.

Średni koszt jednego cyberataku to ponad 8 600$.

Strony internetowe małych firm nie są tak zabezpieczone jak dużych korporacji oraz rzadko zatrudniają specjalistów IT aby zabezpieczyć swoją firmę w sieci.